„Szekspir i perły” – czyli o tym, że edukacja może być przygodą
Uczniowie lubią projekty edukacyjne, bo sporo się dzieje, jest miejsce na własne pomysły i nie trzeba siedzieć w ławkach.
Nauczyciele także lubią projekty, bo uczniowie podczas atrakcyjnych działań przyswajają zwielokrotnioną porcję wiedzy i umiejętności.
Tak było podczas projektu ”Szekspir i perły”, w którym wzięli udział uczniowie dwóch klas drugich. Pomysły na to, jak pokazać dzieła Szekspira były zaskakujące. Uczniowie zaproponowali szeroki wachlarz interpretacji: od romantycznych, przez zagadkowe i krwawe, aż po bardzo nowatorskie, nawiązujące do rzeczywistości wirtualnej.
Perły natomiast zaprosiły nas do malarskiej pracowni Vermeera. Było kunsztownie, muzykalnie i jak to w epoce baroku bywało, bardzo atrakcyjnie.
Obraz ,,Dziewczyna z perłą” Vermeera zyskał kolejne odsłony interpretacyjne. Odmieniany i ukazywany na sto różnych sposobów, ale przede wszystkim też i ożywiony za sprawą uczennic, które stworzyły żywe obrazy.
Dziękujemy wszystkim za udział. To była wspaniała edukacyjna przygoda.